zondag 4 juni 2017

recensie Game Over 15 - Very Bad Trip



Game Over 15 - Very Bad Trip
Scenario: Midam en Patelin
Tekeningen: Midam en Adam
Inkleuring: Angèle
Waardering: ***                  
Uitgeverij Ballon Comics
Pagina's : 48 (softcover)       
Prijs: € 6,95
Genre: Jeugd, Humor          
ISBN: 9782014001136

Ik hoef het niet te wagen Game Over niet aan te vragen. Het is niet zo dat ik ruzie krijg, maar de zwaar teleurgestelde gezichten doen genoeg. Wanneer ik het pakket uitpak en de strips één voor één bekijk is hun blik ogenschijnlijk ongeïnteresseerd. Ze weten dat het meeste toch niet geschikt is voor hun. Maar ik ken mijn kinderen langer dan vandaag. Zodra er een strip tevoorschijn komt wat wél interessant is, dan staan ze al naast me en wordt er onderhandeld wie als eerst de strip mag lezen. Als jij dié nu leest, mag jij straks déze.
Ik bemoei me er niet mee en leg de voor hun belangwekkende albums op tafel en ze zoeken het zelf maar uit. Zolang ze het maar niet laten rondslingeren, want ik heb geen zin om de albums te zoeken zodra ik er een recensie over wil schrijven. Niet dat ze dáár naar luisteren.

De kleine barbaar en zijn dom blondje zijn populair en geweldig in hun eenvoud. De gags (lees moppen) lopen altijd uit op een fiasco met bijbehorend lichamelijk leed, zonder dat het ooit gaat vervelen. Dat is knap. Je zou toch denken dat de auteurs nu onderhand de vaste grappen vanuit iedere hoek hebben belicht, maar we zijn 15 albums verder en still kicking.

Wout Jut


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers