donderdag 6 oktober 2016

recensie BFF's 2 - Wie is de allerbeste?



http://www.ballonmedia.com/covers/bic/9789462104594.jpgBFF’s 2– Wie is de allerbeste?
Christophe Cazenove (scenario) en  Philippe Fenech (tekeningen)
Waardering: ***
Uitgeverij Ballon
48 pagina’s (softcover)
€ 6,50
ISBN: 9789462104594

Best Friends Forever, oftewel BFF’s. Waar is de tijd gebleven van bloedbroeders en bloedzusters? Phfff. De huidige jeugd zijn een stelletje uitslovers. In onze tijd….!!
De twee auteurs behandelen aloude thema’s als bemoeizuchtige vriendinnen, zenuwachtige jongens, zenuwachtige meisjes, blonde meisjes zijn dom, de juiste kleding, pukkels en puisten… kortom, de pubertijd. Hoofdpersoon Jessica beleeft heel wat met haar vriendinnen en het is niet altijd even gezellig.

Meidenhumor is heel anders dan jongenshumor en de eerste paar bladzijden moest ik toch even achter mijn oren krabben, ondanks het vrolijke tekenwerk van Fenech. Heb ik geen gevoel voor humor, of snap ik het gewoonweg niet? Maar gaandeweg worden de gags toch grappiger (wat later wordt beaamd door de vrouwelijke puber in huis) en eenmaal uit heb ik een iets begrijpelijker beeld van de huidige puber. Althans, laten we in deze waan blijven.  

Wout Jut

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers