donderdag 10 maart 2016

Recensie Game Over 13 - Toxic Affair



Game Over 13 – Toxic Affair
Midam en Patelin (scenario), Midam en Adam (tekeningen), inkleuring (Angele)
Waardering: ***
Uitgeverij Ballon
48 pagina’s (softcover)
€ 7,50
ISBN: 9789462102996

Ik ben geen gamer, maar in mijn jonge jaren heb ik heel wat uren achter elkaar (soms diep in de nacht) Tomb Raider gespeeld en diverse Star Trek games zoals Klingon Academy. Monsters doodschieten, de bad guys neerknallen… ja, dat was tof. Mijn vriendin (nu al jaren mijn vrouw) kon al dat digitale geweld minder waarderen. Ik daarentegen vond het geweldig.
Dus waar is het misgegaan? Waarom speel ik het niet meer? Waarom ging de aandacht weg? Waarom?!! Ik kan natuurlijk de schuld neerleggen bij de strips. Stripalbums is nu eenmaal mijn eerste liefde.

Game Over is zeer populair onder zowel gamers als stripliefhebbers en toegankelijk voor alle leeftijden door het nagenoeg gebrek aan tekst. Waar het bij de volwassen lezer een grote glimlach bezorgt, de kleine lezer vindt de gags hilarisch. Voorspelbaarheid doet het immers goed bij  kinderen, want de afloop van iedere pagina is hetzelfde in werkelijk ieder album. Verscheidene grappen zijn meerdere keren voorbijgekomen in meerdere variaties. Behoorlijk voorspelbaar dus. Steevast sterft de prinses die gered moet worden en wanneer ze niet sterft, dan sterft haar koene ridder. En toch, de gags van Game Over blijven sterk en de serie heeft inmiddels zijn dertiende album.

Wout Jut
 http://bdzoom.com/wp-content/uploads/2015/11/Game-over-T13-page-20-555x737.jpg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers