vrijdag 2 oktober 2015

Recensie Guust Flater 19 - Een flater komt nooit alleen



Guust Flater - 19 - Een Flater komt nooit alleenGuust 19 - Een flater komt nooit alleen  
André Franquin (tekst & tekeningen)
Waardering: ***
Uitgeverij Dupuis
48 pag. (softcover)
€7,50

Als kind was ik een groot liefhebber van Guust Flater. Zijn goedbedoelde hulpmiddelen, wat standaard uitloopt tot rampgebieden, deed mij regelmatig schaterlachen. Guust was ook een voorbeeld. Hij was lief, hielp mensen waar hij kon (en liet zien hoe je vooral niet moest doen) en zag het positieve van het leven. En stiekem hoopte ik dezelfde aandacht te krijgen van zo'n mooi meisje als juffrouw Jannie. Maar we worden ouder, kritischer en zoeken toch een iets slimmere partner.

Inmiddels getrouwd en vader geniet ik hoe mijn kinderen lachen om deze tijdloze grappen van Guust Flater, want al maakt André Franquin geen nieuwe titels meer, zegt niet dat Dupuis van plan is Guust Flater te laten verdwijnen in een vergeethoekje, ergens verstopt in een stoffige doos in de kelder van de bibliotheek.
Het tekenwerk blijft bekoren en de huidige jeugd kijkt niet om naar de ouderwetse setting, want hoe jong of oud je ook bent, de humor is top.

Wout Jut

 http://assets.catawiki.nl/assets/2015/3/23/6/f/0/6f0b6052-d148-11e4-85b5-9fac9d0266a8.jpg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers