Recensie Eightball Hunter 2 - Winner

Eightball Hunter 2 - Winner
Michel Kœniguer (Scenario) Callixte (tekeningen & inkleuring)
Uitgeverij Strip2000
48 pag. (hardcover)
€ 14,95

In de vorige recensie van deel 1 was ik laaiend enthousiast en dat is met dit deel zeker niet verminderd.
De bloedmooi premiejaagster Chastity Maverick heeft de kleine crimineel Dino Laurenti (Danny DeVito) samen met diens vriendinnetje in haar wagen. Tijd om even te plassen is er niet (maar ja, de blaas moet nu eenmaal geleegd worden) want de niet zo vriendelijke maten van Dino zien hun achterna. Maar zijn argumenten zijn zeer overtuigend (de blaas niet meegerekent). Chastity heeft al meer dan twee uur gereden zonder pauzes en ze hebben alledrie de hele dag nog niet gegeten. Ze geeft toe, want de tank is bijna leeg en stopt bij het wegrestaurant/tankstation.
Het universum heeft echter zo zijn eigen plannen… immers, toeval bestaat niet. De rus stopt hier voor een pauze, de corrupte agenten stoppen, de Colombiaan Santiago… en als laatste de verloren corrupte collega met de tas vol geld.
Dus, wat gebeurt er als je een groep pissige mannen, vol testosteron en revolvers in één kamer stopt? Yep, dat dus.

Dit is een serie waar ik graag nog meer van wil lezen! In Eightball Hunter wordt je getrakteerd op de nodige keiharde actie in hollywoodstijl, maar verzand je er niet in. De personages zijn geen bordkartonnen vulmateriaal en het tekenwerk is super! Je want jezelf in een film van Quentin Tarantino waarin de kogels om je oren vliegen. Wellicht is Eightball Hunter stiekem een open sollicitatie van Michel Kœniguer voor een eigen film. Wat mij betreft mag deze strip één op één verfilmd worden. Het is alleen jammer dat Michael Clark Duncan overleden is.